Witamy Kochane Kubusie !

 

Kochani temat na dzisiejszy dzień to: Multimedia przedszkolaka

Ale zanim przejdziemy do tematu to zaczniemy od rozgrzewki:(bierzemy swoją ulubioną maskotkę)

Skaczemy – zabawa skoczna - dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadłą spomiędzy nóg.

Następna zabawa to: winda – dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać pluszaka.

 

Dzisiaj mówimy o urządzeniach elektrycznych takich jak: telewizor, komputer, telefon, aparat fotograficzny, kamera, tablet, smartfon. Rodzice w miarę możliwości pokazują te urządzenia. A następnie zadaje pytania:

  1. Do czego używacie poszczególnych urządzeń ?
  2. Z jakich urządzeń korzystacie ?
  3. Czy używacie ich sami, czy razem z mamą, tatą ?
  4. Które urządzenie jest waszym ulubionym i korzystacie z niego najczęściej ?

 

Następnie dziecko siada na podłodze. A rodzic układa w szeregu różne zabawki.

  • dziecko nazywa je i określa ich kolory
  • następnie odwraca się, a rodzic chowa jedną zabawkę, Zadaniem dziecka jest określenie czego brakuje
  • kolejnym zadaniem dziecka jest przeliczanie liczby zabawek, ile jest przed schowaniem a ile jest zabawek po schowaniu jednej

Rodzic stopniowo zwiększa liczbę zabawek układanych w szeregu. Udanej zabawy.

 

Kolejne zadanie jest następujące Prosimy o pokazanie dziecku zdjęcia maszyny do pisania i komputera . Zadaniem dziecka jest określenie podobieństw i różnic w wyglądzie tych urządzeń.

  

A teraz chwila przyjemności robimy sobie masażyki (maszyna do pisania). Dziecko siada plecami do rodzica, który mówi i masuje we właściwy sposób:

- Wkręcamy papier do maszyny (ostrożnie ,,przekręca” uszka dziecka do przodu) do pisania
- Wygładzamy kartkę papieru (gładzimy plecy wewnętrzną stroną dłoni, i piszemy
A..., B...,C..., kropka, przecinek (piszemy palcem: A,B,C, stawiamy dużą kropkę i przecinek)
- i... przesuwamy wałek. (chwytamy za głowę, z wyczuciem, lecz stanowczo przechylamy ciało na bok)
Po czym następuje zmiana teraz masażyk robi dziecko a rodzic pomaga w recytacji wierszyka. Udanej zabawy.

                                                    

                                                                Wasze Wychowawczynie