Witamy Kochane Kubusie !

 

Temat na dziś to:

  Co widać przez lornetkę ?

Kochani rozpoczynamy od zabawy: Patrzymy przez lornetkę (potrzebny bębenek lub inny instrument)

Dzieci poruszają się po pokoju do rytmu wygrywanego przez rodzica na bębenku lub innym instrumencie. W czasie pauzy zatrzymują się w miejscu, układają dłonie w lornetkę i rozglądają się na boki. Gdy rodzic znowu zagra na bębenku, ponownie rozpoczynają wędrówkę.

A teraz wspólnie zastanówmy się kto to jest podróżnik

i co znajduje się w jego plecaku ?

Podróżnik jest to osoba, która podróżuje w różne miejsca na świecie. Do tego celu potrzebne są, np. lornetka, mapa, kompas, atlas przyrodniczy lub przewodnik turystyczny, aparat, dziennik podróżnika. Wspólnie z dzieckiem opisujemy wymienione rzeczy, do czego służą i po co są potrzebne w czasie podróży.

 

Następnie rodzic puszcza wam ulubioną piosenkę wy tańczycie a jak się już zmęczycie to siadacie na dywanie i wymieniacie miejsce, do którego chcielibyście pojechać z rodzicami (szczególnie w tym czasie , kiedy nie można zbytnio przemieszczać się). Pomyślcie też czym byście chcieli tam dojechać: samolotem, pociągiem, samochodem albo pójść pieszo.

 

A teraz zagadka, której rozwiązaniem jest hasło ,,lornetka”:

Gdy patrzysz przez jej szkiełka,

Z bliska widzisz cały świat.

Ale gdy popatrzysz bez niej,

Szedłbyś tam i ze sto lat!

 

Rodzic wspólnie z dzieckiem rozmawiają o lornetce; do czego służy, w jaki sposób działa oraz w jakich miejscach i sytuacjach można korzystać z lornetki.

 

Czas na pracę plastyczną potrzebujemy kartkę A4, papierowe kubeczki jednorazowe, kredki, nożyczki i klej.

Na kartce rysujemy twarz dziecka (można wyobrazić sobie, że to wy jesteście na tym rysunku lub możecie przykleić wasze zdjęcie) oraz dłonie ułożone przy twarzy, w geście jakim się trzyma lornetkę. Kolorujemy swoje zdjęcie. Następnie rodzic pomaga dziecku w wycięciu w dnie kubeczka otworu (ważne, aby otwór był na tyle duży, żeby po nałożeniu na rysunek twarzy było widać oczy ale powinien mieć zostawiony niewielki brzeg, aby dziecku łatwiej było go przykleić do obrazka. Dziecko smaruje brzegi kubeczków od strony dna klejem. Następnie naklejają kubeczki na pokolorowane obrazki.

 

Po takiej pracy poproście rodzica aby poszedł z wami na spacer do lasu lub parku i tam poobserwujcie przyrodę.

 

                                                                               Pozdrawiamy Was

                                                                             Pani Basia i Pani Ula