Witamy Kochane Kubusie !


Temat na dziś to:

                           Czerwony Kapturek

 

„Kim jestem?”- zagadka słowna o Czerwonym Kapturku i rozmowa na temat bajki.
W ręku niesie koszyczek malutki.
Na jej głowie kapturek czerwoniutki.
Do babci swej idzie, bo jest chora
Lekarstwa dla niej niesie od pana doktora.

Dziecko uważnie słucha zagadki. Rodzic po udzieleniu odpowiedzi zadaje pytania:
- Jakie postacie występują w bajce o Czerwonym Kapturku?
- Dlaczego dziewczynka musiała iść do babci?
- W czym Czerwony Kapturek niósł smakołyki dla babci?



„Co jest w koszyczku?”- rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku.
Dzieci siedzą po kole, wybrana osoba podchodzi do koszyka, który jest nakryty i losuje jeden przedmiot( syrop, tabletki, banan, jabłko, gruszka). Stara się przy użyciu dotyku odgadnąć, co to jest. Głośno mówi, jaki to przedmiot. Następnie dziecko dzieli wyrazy na sylaby.



„Droga do babci”- zabawa ruchowa.
Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie- (dzieci stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków).
W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście nieznajomy nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babuni (bieg w miejscu).

 

„Koszyczek Czerwonego Kapturka”- zabawa matematyczna kształtująca umiejętność przeliczania w zakresie 6 i posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo .
Rodzic mówi dzieciom, że nasz Czerwony Kapturek oprócz lekarstw i przepysznych smakołyków do swojego koszyczka zbierała po drodze piękne kwiatki dla swojej babci. Zaprasza wszystkich do wspólnej zabawy matematycznej. Dziecko dostaje koszyczek wykonany z papierowego talerzyka i kopertę z kolorowymi kwiatkami (żółte, zielone, niebieskie). Rodzic wypowiada krótki wierszyk, a dziecko wkłada kwiatki ze swojej koperty do koszyczka zgodnie z instrukcją. Następnie dziecko przelicza kwiatki w swoim koszyczku. Porównuje liczebność w swoim koszyczku operując pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.

Kolorowe kwiatuszki mamy
Do koszyczków je wkładamy.
Już do babci jest tuż, tuż
Żółte (niebieskie, zielone) kwiatuszki do koszyczka włóż.

 

Na koniec zabawa artykulacyjna:

Dziecko wybiera postaci z bajki o Czerwonym Kapturku. Następnie naśladuje odgłosy, które wydają te postacie (np. wilk – wyje Auuuu!, Kapturek – śmieje się: Ha,ha!, Leśniczy – strzela: Pif, paf!, babcia- dziwi się: Ho, ho!, mamusia – martwi się: oj, oj,oj!)

 

                                                                              Wasze Wychowawczynie