Witamy Kochane Kubusie !

 

Zaczynamy kolejny tydzień w tym trudnym czasie. Mamy nadzieję, że wszyscy czujecie się dobrze.

Temat na dziś to:

                           Czym zajmują się nasi rodzice?

 

Na początek dwie zabawy:

  1. Listonosz wrzucający listy do skrzynki – dzieci stoją w pozycji wyprostowanej, trzymając ugięte w łokciach ręce na wysokości klatki piersiowej, wykonują wypad w bok, uginając lekko kolana, prostując ręce i rozkładając je jednocześnie na boki; potem następuje powrót do pozycji wyjściowej i wykonanie wypadu w przeciwną stronę.
  2. Górnik zjeżdżający do kopalni – dzieci wykonują przysiady.

Gdzie pracują moi rodzice – rodzice opowiadają o swoim zawodzie. W kilku zdaniach opowiadają, w jakim miejscu pracują, czym się zajmują, gdy są w pracy i prezentują swoje stanowisko pracy.

Co to za zawód? - (rodzic przygotowuje w miarę możliwości kilka obrazków przedstawiających różne zawody) dziecko próbuje samo wyjaśnić, czym zajmują się osoby wykonujące dany zawód.

 

W salonie fryzjerskim – zabawa muzyczno- rytmiczna:

Rodzic prezentuje atrybuty dostępne w salonie fryzjerskim, np. pelerynę, nożyczki, grzebień, spryskiwacz do wody, lakier do włosów. Dzieci odgadują e jakim miejscu się znajdują. Następnie rodzic prosi dziecko, żeby spróbowały wydobyć dźwięki za pomocą tych przedmiotów. Po kilku próbach rodzic odtwarza nagranie utworu Edvarda Griega ,,Taniec norweski”- link tego utworu jest poniżej. Do tego utworu dzieci starają się zagrać prosty akompaniament rytmiczny na dostępnych ,,instrumentach”. Życzymy udanej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=0XlpPJxuEk8

 

Zawody – dzieci kilkakrotnie powtarzają słowo i klaszczą odpowiedni rytm:

le-karz, sto-larz, pie-karz – akcent na pierwszej sylabie

a-kto-rka, dy-re-ktor, le-ka-rka – akcent pada na środkową sylabę

po-li-cja-ntka, se-kre-ta-rka- akcent na trzeciej sylabie

 

Kurier dostarczający paczkę – zabawa polegająca na tym, że dzieci wyciągają ręce w górę, a następnie wykonują skłon w przód w taki sposób, aby tułów i nogi utworzyły kąt prosty.

Spacer – dzieci proszą rodziców aby zabrali ich na spacer po okolicy. Dzieci poszukują szyldów różnych zakładów pracy i starają się nazwać przedsiębiorstwa. Mogą spróbować wymienić również nazwy zawodów, które wykonują osoby pracujące w danym miejscu.

 

                                                                            Wasze wychowawczynie