Witamy Kochane Kubusie!

 

Temat na dziś:
                                                Zobacz, mamo!

 

Co można ofiarować rodzicom? - dziecko wspólnie z rodzicem zastanawiają się, jakie prezenty lubią otrzymywać, czy prezentami mogą być wyłącznie przedmioty kupione w sklepie, czy można ofiarować tez coś, co wykonamy sami, czy może to być coś niematerialnego, np. wiersz, piosenka, taniec. Dziecko zastanawia się, jakie prezenty chcieliby otrzymywać ich rodzice.

 

Zbieramy kwiaty dla mamy (przygotować kulki z bibuły, koszyki oznaczone kolorami) – dziecko spaceruje między kwiatami (kulkami z bibuły). Na sygnał dany przez rodzica zbiera kwiaty w określonym kolorze i umieszcza je w koszyku oznaczonym kropką w takim samym kolorze.

 

Zobacz mamo!
Króliczek namalował obrazek. ,,Jest taki piękny jak moja mama”- pomyślał i natychmiast postanowił pokazać go mamie. Zabrał malowidło ze stolika i pokicał do kuchni, gdzie mama przygotowała na podwieczorek ciasto marchewkowe. ,,Mamo, mamo zobacz! Ten obrazek namalowałem dla ciebie!”- krzyczał już z korytarza. Mama odwróciła się i rzuciła okiem na dzieło synka. ,,Piękny – powiedziała – co się na nim znajduje ? ,,Ogródek. Z kwiatami. Taki jak twój” - dopowiedział dumny ze swego dzieła króliczek.
Królicza mama uśmiechnęła się. A Króliczek przypomniał sobie, że w ogrodzie, tuż obok kapusty, rosną piękne kwiaty, które mama zasadziła wiosną. Może z nich zrobić wspaniały bukiet. Wypadł z domu niczym strzała, zanim mama zdążyła kiwnąć głową, że zgadza się na jego wyjście na dwór. Po chwili Króliczek wpadł do kuchni niosąc pełne naręcze kwiatów. ,,Mamo, mamo zobacz! Te kwiaty są dla ciebie”. Mama odwróciła się do synka, a na jej twarzy widać było zmieszanie. Nie wiedziała, czy dziękować mu za prezent, czy narzekać na niego za błoto na dywanie, które przyniósł na łapkach z ogródka i za wyrwanie jej ulubionych konwalii, wprost z rabatki przed domem. Ale Króliczek, nie zwracając uwagi na minę mamusi, podbiegł do zlewu, napełnił wodą słoik, który mama włożyła do zmywarki i wcisnął do niego kwiat. ,,Mamo, mamo zobacz, jaki jestem szybki” zdążył jeszcze krzyknąć zanim wypadł z domu z powrotem na podwórko. A mama? A mama zobaczyła swoje ulubione kwiaty wciśnięte niedbale w brudny słoik po marynowanej marchewce z dzisiejszego obiadu, błoto z ogródka na podłodze, plamy z farb w przedpokoju, które spłynęły z Króliczkowego obrazka, gdy niósł go do kuchni. Nie mówiąc już o tym, że zobaczyła w pokoju synka rozrzucone na stoliku plakatówki i pędzle, a w ogrodzie podeptaną rabatkę z konwaliami.
,,Króliczku, synku, zobacz !” - zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. ,,A co?'' - synek strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. ,,Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę” - odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość?

 

Miłe niespodzianki – dziecko po wysłuchaniu opowiadania zastanawia się, dlaczego mamusia nie ucieszyła się z niespodzianek przygotowanych dla niej przez synka. Próbuje powiedzieć, co Króliczek powinien zrobić, żeby mama cieszyła się jednak z prezentu, który od niego dostała. Rodzic prosi, żeby dzieci zastanowiły się, czy im też czasami zdarza się zrobić coś, co zamiast ucieszyć mamę, sprawia jej przykrość. Dziecko ustala, dlaczego tak się dzieje (bo np. jesteśmy nieuważni, przysparzamy mamie pracy) i co należy wtedy zrobić (np. przeprosić, porozmawiać, przytulić się, pomóc w sprzątaniu).

 

To lubię robić z moją rodzinką! - praca plastyczna. Dziecko rysuje swoją rodzinę, wykorzystując kredki pastelowe (jeśli nie macie to mogą być zwykłe kredki). Możecie spróbować przedstawić na rysunku to, co najbardziej lubicie robić z mamą i tatą. Wykonane prace wkładamy do teczki.

 

                                                                           Udanego dnia Kubusie